Skocz do zawartości





Zdjęcie

Redukcja Tkanki Tłuszczowej - art by Electrohunter


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
79 odpowiedzi w tym temacie

#1
Electro

Electro
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin

Jako iż zbliżają się wakacje to pomyślałem , że art może się przydać: ( Art jest w 75% mojego autorstwa , resztę zaczerpnąłem z Forum KFD.pl )


1. Pierwszą a zarazem najważniejszą rzeczą o jakiej należy wspomnieć jest dieta (w tym sporcie liczenie kalorii to podstawa). Przy redukcji trzeba być oczywiście na deficycie kalorycznym aby gubić wagę . Moim zdaniem najodpowiedniejsza jest dieta nisko-węglowodanowa, bądź dla bardziej zaawansowanych osób dieta CKD która to wymaga także specjalnego treningu. Zdaniem WK natomiast najważniejszy jest deficyt kaloryczny oraz odpowiednia podaż białka (od 1,6g na kg masy ciała lub więcej), pozostałe makroskładniki dopasowujemy pod siebie, tak aby było nam wygodniej redukować - nie musimy ciągle trzymać się jednego rozkładu. Przykładowo jednego dnia możemy robić dzień wysoko-węglowodanowy innego wysoko-tłuszczowy lub coś pomiędzy. Warunkiem do utraty tkanki tłuszczowej jest zawsze deficyt kaloryczny.


Ważne jest aby zamieścić w swojej diecie : Cheat Day, Refeed Day, Cheat Meal etc.
Dzięki temu dajemy bodziec dla organizmu aby podkręcił nasz metabolizm na nowo. W dni oszukane polecam odpuścić sobie ilość białka zdecydowanie na korzyść węgli.
Więcej informacji znajdziecie w tych filmach :
 




2. Drugim bardzo ważnym elementem elementem redukcji jest trening siłowy:
Musimy dźwigać równie ciężko jak na " masie " tylko w ten sposób nasz organizm dostanie bodziec aby zachować nasze mięśnie.
Proponował bym zastosowanie treningu który działa na zasadzie mniej a częściej.
Czyli wykonujemy każdą partię mięśniową 2-3x w tygodniu, ale ze zmniejszoną objętością.
Żadne treningi na " rzeźbę " nie wchodzą w grę, nie ma czegoś takiego jak "rzeźba" jest zejście do niskiego poziomu bf oraz odwodnienie się.
Przy redukcji moim zdaniem bardzo dobrze nadają się do tego treningi takie jak: Push&Pull, FBW, ewentualnie zwykły Split.

Przykłady oraz opisy wyżej opisanych systemów:
http://www.kfd.pl/tr...ll-263304.html/
http://www.kfd.pl/tr...ut-263303.html/

Wiecej o treningu na redukcji w tym filmie:




3. Kolejną ważną rzeczą przy redukcji jest to stopniowanie czyli rozłożenie efektów w czasie:
Nie można atakować  organizmu od razu  5sesjami cardio w tygodniu , ponieważ efekt bedzie tylko z początku.
Dopóki waga spada ( około 0.5% masy ciała tygodniowo, nie musimy dodawać cardio, ani obcinać kalorii ).
Kiedy dopada nas stagnacja zaleca się dodanie cardio lub obcięcie kcal , ale polecam to pierwsze (ciągłe obcinanie kalorii nie jest zbyt korzystne , gdyż w końcu wylądujemy na diecie 1000kcal).
 
 
4. Jak wykonywać aeroby:
Poleca się zacząć od 1-2 w  tygodniu aż dojdziemy do 5-7x w tygodniu na końcu redukcji. W ten sposób dajemy sobie pole do manewru.
Aeroby można wykonywać pod wieloma postaciami (bieganie, pływanie, jazda na rowerze, steper, wioślarz) Forma aerobów nie ma tu wielkiego znaczenia, ważna jest intensywność. Intensywność dobieramy według własnych potrzeb, Co do długości wykonywania aero to proponuje zacząć od 20-25min i w miarę możliwości dodawać 2-3min co tydzień. Aeroby można wykonywać zarówno zaraz po treningu siłowy jak i w innych godzinach rano, wieczorem, w dzień nietreningowy. Kiedy najlepiej - nie da się tego jednoznacznie określić opinie są podzielone, należy samemu wypróbować.

Więcej o aerobach można przeczytać tu:
http://www.kfd.pl/tr...bowy-34956.html
http://www.kfd.pl/tr...robowy-146.html
 
lub dowiedieć się w tym filmie w którym wszystko dokładnie wyjaśnił Owca:
 


Inną opcją może być wykonywanie interwałów zamiast klasycznych aerobów. Trening interwałowy jest to trening tlenowy (aeroby) tyle że z większą intensywnością. Polega na naprzemiennym wykonywaniu wzmożonego wysiłku z lekkim, spokojnym. Wyjaśnię to na przykładzie biegania. Biegniemy sprintem przez np 30s a po tych 30 sekundach lekko truchtamy, albo idziemy marszem przez np 30s. Długość poszczególnych faz (intensywnej i lżejszej) możemy dobierać wg indywidualnych możliwości i upodobań. Np 15s/30s, 30s/60s, 60s/60s, 5min/1min.


5. Następny element o który wiele osób pyta to suplementacja:
Myślę że dla osób początkujących różnego rodzaju spalacze są zbędne, dostosowanie się do diety, treningu tlenowego (aerobów) i siłowego powinno dać zadowalające efekty. Nie powinnyśmy obawiać się także tego , że jeśli zrobimy cardio na czczo bez BCAA to " spalimy nasze mięśnie" 
Warto jednak zaopatrzyć się w kompleks witamin.


Pozdrawiam Kamil


Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#2
Goku

Goku
  • Tytuł: IFBB AMATEUR
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 698
  • Reputacja: 89
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

To reklama sklepu kfd xD? Bo na to wygląda, od kiedy spalacz jest bardzo ważny przy spalaniu tłuszczu? Wystarczy deficyt kaloryczny ;)


"Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć."

Dołączona grafika

#3
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
Sorki poprawione :)
Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#4
Goku

Goku
  • Tytuł: IFBB AMATEUR
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 698
  • Reputacja: 89
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

No teraz lepiej :D


"Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć."

Dołączona grafika

#5
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
Cos jeszcze bys dodal ? :D
Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#6
Goku

Goku
  • Tytuł: IFBB AMATEUR
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 698
  • Reputacja: 89
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

W spalaczach głównie są ostre przyprawy, dlatego polecam dla poprawy metabolizmu + kręcenie aerobów. 


"Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć."

Dołączona grafika

#7
Vacuum

Vacuum
  • Tytuł: Doświadczony Koks
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 141
  • Reputacja: 26
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

spoko masz +



#8
Dawido

Dawido
  • Tytuł: Aktywny Koks
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 32
  • Reputacja: 18
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationPolska

w te spalacze to bym zbytnio nie wierzył... jakoś przekonania nie mam do takich suplementów, bo serio wszystko siedzi w naszej psychice i diecie, więc radziłbyć się skupić na 3 czynnikach: psychika,dieta,trening (aeroby+cardio).



#9
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
Dlatego napisałem , że spalacz to tylko dodatek, jednak w jakimś stopniu może pomóc , podkręci nam metabolizm . Jak zastosujemy do tego dobrą dięte to efekt może być konkretny.
Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#10
kew

kew
  • Tytuł: IFBB PRO
  • Grupa: Moderator
  • Postów: 1145
  • Reputacja: 162
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

Kur jak mój kumpel myśli że nałyka się tabletek i mu sadło zejdzie. Deficyt i aeroby ! to oczywiste;D Dobry art



#11
Darknes17

Darknes17
  • Tytuł: Doświadczony Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 481
  • Reputacja: 70
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

Wiesz, że kopiowanie czyjejś pracy bez umieszczania o tym informacji jest plagiatem?
Teraz nie będą ludzie nabijać postów, teraz będą kopiować artykuły z innych stron. Taki głupi pomysł na jakiś konkurs...


Moje artykuły:

BCAA podnosi poziom glukozy we krwii:
http://www.wkforum.p...kozy/#entry2424
BCAA,EAA,NEAA- Czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o aminokwasach:
http://www.wkforum.p...sach/#entry3324

Przepis na słodki deser: Kulki rafaello
http://www.wkforum.p...tein/#entry2238


#12
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
Umiesciłem na dole odnośnik Pozdro :)
Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#13
Goku

Goku
  • Tytuł: IFBB AMATEUR
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 698
  • Reputacja: 89
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

Te spalacze po prostu dodają jakby pewności siebie, tak to na mnie działa, jak brałem, ale po za tym to nic specjalnego. 


"Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć."

Dołączona grafika

#14
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
Dokładnie , od siebie polecam bardziej guaranę i kofeinę lekko nakręci nas na trening : :)
Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#15
Darknes17

Darknes17
  • Tytuł: Doświadczony Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 481
  • Reputacja: 70
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

Nie lubię termogeników. Sprasznie ten pieprz i inne pierdoły palą co się równa efektowi zgagi, czasami się odbija po nich :)


Moje artykuły:

BCAA podnosi poziom glukozy we krwii:
http://www.wkforum.p...kozy/#entry2424
BCAA,EAA,NEAA- Czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o aminokwasach:
http://www.wkforum.p...sach/#entry3324

Przepis na słodki deser: Kulki rafaello
http://www.wkforum.p...tein/#entry2238


#16
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
Hmm to co polecasz ? jak dodatek do redukcji z suplementacji ?
Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#17
Darknes17

Darknes17
  • Tytuł: Doświadczony Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 481
  • Reputacja: 70
  • Rejestracja: 26 kwi 2014

Albo nic albo mocniejsze środki. Taka prawda.


Moje artykuły:

BCAA podnosi poziom glukozy we krwii:
http://www.wkforum.p...kozy/#entry2424
BCAA,EAA,NEAA- Czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o aminokwasach:
http://www.wkforum.p...sach/#entry3324

Przepis na słodki deser: Kulki rafaello
http://www.wkforum.p...tein/#entry2238


#18
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
Wiadomo , że większość spalaczy to pic na wode aby wyciągnąć nam kase z portfela. Nie mniej jednak nie które są godne uwagi .
Pomogłem ? Daj Lubie to :)

#19
Vitali

Vitali
  • Tytuł: Aktywny Koks
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 73
  • Reputacja: 1
  • Rejestracja: 27 kwi 2014

Wydawało mi się że założeniem WK jest w pierwszej kolejności ucinanie kalorii a kiedy bedziemy już nisko włączenie do gry aerobów ?



#20
Electro

Electro
  • Autor tematu
  • Tytuł: Dzik
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 296
  • Reputacja: 64
  • Rejestracja: 26 kwi 2014
  • LocationLublin
i tak napisałem dopóki waga spada nie musimy robic cardio, jeśli wolisz zamiast cardio ciągle obcinac kalorie to ok. Tylko wyladujesz wkoncu na 1000kcal a metabolizm musisz podkrecac ciagle na redukcji inaczej nic z tego nie będzie.
Pomogłem ? Daj Lubie to :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Witaj na WKForum.pl ! Jesteś Gościem, a to znaczy że nie korzystasz ze wszystkich możliwych opcji.
Zaloguj się lub zarejestruj, aby korzystać w pełni funkcjonalności forum! To zajmie Ci tylko chwilkę!

Edit & graphics by Oskar Litwin
Właściciel: WKforum.pl © 2016