Skocz do zawartości





Zdjęcie

Drążek, odpoczynek i ABS


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
3 odpowiedzi w tym temacie

#1
Gate Keeper

Gate Keeper
  • Tytuł: Nowy Koks
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 8
  • Reputacja: 0
  • Rejestracja: 10 wrz 2017

W tematyce siłowni jestem nie od wczoraj. Są jednak pytania na które otrzymywałem sprzeczne odpowiedzi, albo nie otrzymywałem żadnej konkretnej i chciałbym wreszcie rozwiać wątpliwości i obalić ewentualne mity.

 

1. Drążek - co zrobić, gdy progresja ustała? Od kilku dobrych miesięcy mój max utrzymuje się na 11-16 powtórzeń nachwytem (11-16 bo na prawdę zależy od dyspozycji dnia itd.). Robiłem prawie zawsze bez obciążenia. 

Co polecacie żeby ruszyć z drążkiem? Dodanie obciążenia (powiedzmy 5kg), pull up program Armstronga, czy może coś jeszcze innego?

 

  •   Jak to jest z tym rozciąganiem się na drążku. Czy to prawda że w wieku dorastania (np. 17) przez codzienne zwisanie (death hang) na drążku można cokolwiek urosnąć i zyskać kilka cm? Śmiać się można zawsze ale jeśli takie coś jest tyle razy powtarzane na forach i nikt tego porządnie nie obalił, a z anatomii dobry nie jestem więc kto pyta nie błądzi

2. Odpoczynek - czy ktoś kto nie jest zawodowym kulturystą rzeczywiście powinien zawsze zachować ten dzień odpoczynku po siłowni, i ćwiczyć tylko co drugi dzień? Jasne, że mięśnie potrzebują czasu na regenerację (jednak jeden potrzebuje tego więcej, inny mniej) swoją drogą nawet nie jest ustalone jaka partia ciała ile dni potrzebuje na regeneracje bo ktoś powie np. że biceps to 1-2 dni a ktoś inny że 3-4 albo nawet 5. Jasne, że zależy to od jednostki i genów. Po prostu bardzo często po dniu treningu na drugi dzień czułem jakby dzień odpoczynku był dniem zmarnowanym. Śpie 5-7h dziennie. Czy  rzeczywiście  jest tak że ćwiczenie w dniu odpoczynku jest nic nie warte? 

 

3. ABS - mięśnie brzucha - coraz więcej ludzi uświadamia sobie że ćwiczeniami nie uzyska wymarzonej kraty, ale jak to jest na prawdę. Kiedykolwiek spyta się jakiegoś lepszego youtubera z sfery fitness to na pytanie jak wyrzeźbić fajne ABS rzuci tylko hasło - dieta. Jednak co się za nią kryje? Bo moim zdaniem tylko waga- ale chyba jednak nie bo ludzie bardzo szczupli jakoś kraty na brzuchu nie mają tylko ewentualnie widać dobrze zarysy. Niektórzy mówią też że mięśnie odpowiadają za wytrzymałość i grubość mięśnia - a waga za jego "poziom widoczności" i taka jest też moja wersja. Jak jest jednak na prawdę? Mam 65kg przy 169cm i na luzie widać tylko zarysy a ćwiczę już jakiś czas jednak ostatnio odpuściłem sobie jak po dłuższym czasie nie było większych efektów ćwiczeń ABS. 

 

Jeśli to ma do rzeczy z którymkolwiek punktów - ćwiczę rzekomo od lutego, jednak prawdziwych treningów to miałem 3 miesiące i chcę wrócić z racji iż widzę że mimo tego iż  ćwiczę na odpieprz to  wyglądam lepiej niż ludzie którzy się zarzynają na siłowni już drugi rok, czyli chyba genetyka jest dość dobra (albo ludzie kłamią). Nigdy nie miałem problemów z nadwagą i nie będę mieć a jadłem co chciałem, teraz na to bardziej zwracam uwagę. Ektomorfik albo ekto/mezo sam nie wiem.  Liczę na przyjazne odpowiedzi (czyli po prostu normalne) bo na innych forach byłem atakowany za wiek, wzrost i cokolwiek się dało przez miejscowych samców alfa. 



#2
CzoVitek

CzoVitek
  • Tytuł: Witeczek
  • Grupa: Dzik
  • Postów: 3165
  • Reputacja: 351
  • Rejestracja: 02 maj 2014
  • LocationKraków

1. ciężar i siłowe powtórzenia

 - nie urośniesz od zwisania na drążku nie wiem gdzie to wyczytałeś

2.Nie budujesz mięsni jak ćwiczysz tylko jak się regenerujesz, na siłowni wręcz niszczysz mięsnie- jak za malo bedzie regeneracji to albo bedziesz stal w miejscu bo odbudujesz to co zniszczyles wczesniej, a nie bedzie czasu na nadbudowanie oddatkowe, albo bedziesz sie cofał jeszcze bardziej

 

3.pod postacią diety kryje się wszystko :) bo trening to tylko bodziec, a dieta kształtuje wygląd sylwetki wraz z genetyką 


Zapraszam do obserwowania: HIGH-CARB, KETOZA  testujemy wszystko i zdajemy relacje :) .

wgpa3ibshxek.jpg2ni8kk2.jpg

Potrzebujesz pomocy : interpretacja badań, analiza zdrowia, pomoc w redukcji, ustabilizowanie chemii mózgu- zapraszam na priv, pisz śmiało ! 

 


#3
Gate Keeper

Gate Keeper
  • Autor tematu
  • Tytuł: Nowy Koks
  • Grupa: Użytkownik
  • Postów: 8
  • Reputacja: 0
  • Rejestracja: 10 wrz 2017

Czyli jaka jest ta "dieta" na ABS najprościej mówiąc? 



#4
CzoVitek

CzoVitek
  • Tytuł: Witeczek
  • Grupa: Dzik
  • Postów: 3165
  • Reputacja: 351
  • Rejestracja: 02 maj 2014
  • LocationKraków

Taka jaka Ci służy  :)... nie ma diety najlepszej każdy jest inny 


Zapraszam do obserwowania: HIGH-CARB, KETOZA  testujemy wszystko i zdajemy relacje :) .

wgpa3ibshxek.jpg2ni8kk2.jpg

Potrzebujesz pomocy : interpretacja badań, analiza zdrowia, pomoc w redukcji, ustabilizowanie chemii mózgu- zapraszam na priv, pisz śmiało ! 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Witaj na WKForum.pl ! Jesteś Gościem, a to znaczy że nie korzystasz ze wszystkich możliwych opcji.
Zaloguj się lub zarejestruj, aby korzystać w pełni funkcjonalności forum! To zajmie Ci tylko chwilkę!

Graphics by Oskar Litwin
Właściciel: WKforum.pl © 2016